Fitness

Show_1426
Fitness

Χρήσιμα tips και κανόνες ασφαλείας για το γυμναστήριο

του Ραζμίκ Αγαμπτατιάν

Χρήσιμα tips:

  • Επιλέγουμε το γυμναστήριο με βάση τις δικές μας ανάγκες (ωράριο, ελεύθερο χρόνο, απόσταση, προτεινόμενα είδη άσκησης κ.λπ.) και όχι σύμφωνα με την παρότρυνση π.χ. κάποιου φίλου, τις ευκολίες πληρωμής της επιχείρησης ή από τις θεαματικές της  «υποσχέσεις».
  • Να ξεκαθαρίσουμε εξαρχής εάν θέλουμε να γυμναζόμαστε σε μικτό ή όχι γυμναστήριο,  καθώς και να αποσαφηνίσουμε εάν προτιμάμε συμβατικό γυμναστήριο fitness ή wellness με ποικιλία προγραμμάτων εκγύμνασης, γυμναστήριο που δουλεύει αποκλειστικά με προσωπικούς γυμναστές (personal και group training) ή που παρέχει μόνο εναλλακτικές μεθόδους εκγύμνασης (γιόγκα, πιλάτες κ.λπ.).
  • Να διατηρούμε μια συγκεκριμένη και σταθερή ώρα προπόνησης και μην την αλλάζουμε για κανένα λόγο. Διότι, έχει σημασία να εντάξουμε το εν λόγω χρονικό διάστημα στο γυμναστήριο, στις καθημερινές μας συνήθειες, αντιμετωπίζοντάς το ως τον δικό μας προσωπικό χρόνο, κατά τον οποίο κάνουμε κάτι ωφέλιμο για τον εαυτό μας.
  • Να έχουμε πάντοτε υπόψη μας ότι το αποτέλεσμα που επιθυμούμε είναι συνισταμένη πολλών πραγμάτων- διατροφή, συνέπεια, ένταση, διάρκεια -και όχι μόνο προπόνησης.
  • Είναι χρήσιμο να μην επαναπαυόμαστε στην προ - καλοκαιρινή σχέση με την γυμναστική, γιατί η χαλάρωση, το τοπικό πάχος, η κυτταρίτιδα, το πρόωρο γήρας και το στρες δυστυχώς μας ακολουθούν όλο το χρόνο, και η γυμναστική είναι ίσως το μόνο μέσο πρόληψης και αντιμετώπισης.

Κανόνες ασφαλείας:

  • Η καλύτερη ώρα για να γυμναστούμε είναι το πρωί, διότι γεμίζουμε το σώμα μας ενέργεια και έχουμε όρεξη για δουλειά, όταν όλοι οι άλλοι ακόμα νυστάζουν. Αλλά ακόμα και αν αυτό δεν είναι εφικτό, ας προτιμήσουμε όλες τις άλλες ώρες της ημέρας και ας αποφύγουμε την εκγύμναση πριν τον ύπνο -διότι ενδεχομένως θα δυσκολευτούμε να χαλαρώσουμε.
  • Να είμαστε συνεπείς σε τρία πράγματα: Στο φαγητό μας πριν την προπόνηση (2-3 ώρες πριν πάμε στο γυμναστήριο να έχουμε φάει κάτι ώστε να διαθέτουμε τα απαραίτητα «καύσιμα»), στην ένταση της προπόνησης, ακόμα και αν είμαστε κουρασμένοι  και στη φάση μετά τη γυμναστική όπου όσο και αν πεινάμε, καλό είναι να αντισταθούμε-για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα- και να γευματίσουμε όταν περάσουν κάποιες ώρες.
  • Αν για οποιοδήποτε λόγο νιώσουμε «περίεργα» κατά την διάρκεια της άσκησης, ταχυκαρδία, ξαφνική εφίδρωση χωρίς λόγο ή ζαλάδα, θα πρέπει να σταματήσουμε αμέσως και να το αναφέρουμε στον γυμναστή μας. Εκείνος θα μας μετρήσει την πίεση και τους  σφυγμούς, θα μας ξαπλώσει στο πάτωμα και στη συνέχεια θα διερευνηθεί αν η αιτία της αδιαθεσίας μας σχετίζεται ή όχι με το ιατρικό ιστορικό μας.
  • Σε περίπτωση που, κατά τη διάρκεια της εκγύμνασης, αισθανθούμε μυϊκό πόνο, σταματάμε αμέσως την άσκηση, αποφεύγοντας να ολοκληρώσουμε τις επαναλήψεις. Η τοποθέτηση πάγου στο σημείο που πονάμε και οι συμβουλές του γυμναστή για την συνέχιση της  παγοθεραπείας –ακόμη και στο σπίτι- θα μας γλιτώσουν από δυσάρεστες περιπέτειες.
  • Σχετικά Θέματα