Υγεία

Show_1473
Υγεία

Δόντια: Φροντίστε τα σωστά

της Νεκταρίας Καρακώστα

Ίσως θα εκπλαγείτε αν μάθετε πως η βασικότερη αιτία που τα δόντια μας χαλάνε, δεν είναι η τερηδόνα και η ουλίτιδα, αλλά …ο φόβος για τον οδοντίατρο. Ταυτίζοντας την επίσκεψη στον οδοντίατρο με πόνο και δυσάρεστους χειρισμούς, τις αποφεύγουμε, με αποτέλεσμα σταδιακά να εμφανίζονται σοβαρά προβλήματα στοματικής υγιεινής. Η οδοντίατρος κυρία Θεοδώρα Ζήση, δίνει συμβουλές για τη στοματική υγιεινή ώστε, τελικά, η επίσκεψη στον οδοντίατρο να είναι προληπτική και …αναίμακτη! Η ειδικός μας δίνει 10 απλές συμβουλές για να φροντίζουμε σωστά τα δόντια μας, το στόμα να παραμένει υγιές και να έχουμε ευχάριστη αναπνοή.

1. Συστηματικό βούρτσισμα των δοντιών, τουλάχιστον κάθε βράδυ πριν τον ύπνο. Το βούρτσισμα πρέπει να γίνεται σωστά, σε ούλα και δόντια, με μαλακές, αργές, κυκλικές κινήσεις, για τουλάχιστον 5 λεπτά. Αν δεν γνωρίζουμε, καλό είναι να μας δείξει ο οδοντίατρος τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος.
2. Η οδοντόβουρτσα δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ σκληρή ούτε πολύ μαλακή, με αποτέλεσμα να την πιέζουμε με δύναμη στα ούλα ή στα δόντια, προκαλώντας τραυματισμούς και αποτριβές στο σμάλτο των δοντιών. Το χέρι μας πρέπει να είναι «μαλακό» και να είμαστε προσεκτικοί και συγκεντρωμένοι στη συγκεκριμένη εργασία.
3. Αν δεν τα καταφέρνουμε καλά με την οδοντόβουρτσα χειρός, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε ηλεκτρική οδοντόβουρτσα.
4. Η χρήση οδοντικού νήματος είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση της καθαριότητας του στόματος, οπωσδήποτε πριν το βραδινό βούρτσισμα, αλλά και προαιρετικά μετά από κάθε γεύμα. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στις κινήσεις μας, ώστε το νήμα να μην τραυματίζει τα ούλα.
5. Καλό είναι να βουρτσίζουμε τα δόντια μας μετά από κάθε γεύμα. Όταν όμως αυτό δεν είναι εφικτό, μπορούμε να χρησιμοποιούμε οδοντικό νήμα για τη γρήγορη απομάκρυνση των υπολειμμάτων τροφών από τα μεσοδόντια διαστήματα και να ξεπλένουμε καλά το στόμα μας με νερό.
6. Δεν πρέπει να ξεχνάμε να καθαρίσουμε την γλώσσα μας. Υπάρχουν ειδικά βοηθήματα, οι γλωσσοκαθαριστές, που απομακρύνουν αποτελεσματικά το γλωσσικό επίχρισμα, που αποτελεί την κυριότερη αιτία της κακοσμίας του στόματος.
7. Τέλος, τα στοματικά διαλύματα βοηθούν στη μείωση της μικροβιακής χλωρίδας του στόματος και βελτιώνουν το pH. Εκτός από τα διαλύματα που κυκλοφορούν στο εμπόριο, μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί στοματικά διαλύματα από απλά υλικά όπως αλατόνερο ή αφεψήματα βοτάνων. 
8. Η ισορροπημένη διατροφή είναι θεμελιώδης για την καλή υγεία του στόματος. Τα πολλά λαχανικά και τα ώριμα φρούτα, οι τροφές που είναι πλούσιες σε ασβέστιο και ιχνοστοιχεία, η ελάττωση της ζάχαρης και των γλυκών και η περιορισμένη κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών, περιορίζουν τα οξέα και την ανάπτυξη τερηδόνας στα δόντια.
9. Το κάπνισμα και το αλκοόλ αποτελούν εχθρούς της υγείας του στόματος. Και τα δύο συντελούν στην ξηροστομία και στην ανάπτυξη αναερόβιων βακτηριδίων, που προκαλούν κακοσμία και συνθήκες σήψης.
10. Ο περιοδικός προληπτικός έλεγχος στον οδοντίατρο είναι απαραίτητος γιατί μπορεί να προλάβει αρχόμενες καταστάσεις και να τις θεραπεύσει έγκαιρα.


who is who
H κυρία Θεοδώρα Ζήση, σπούδασε στην Οδοντιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μετεκπαιδεύτηκε στην Ενδοδοντία, στην Αισθητική Οδοντιατρική, στην Εμφυτευματολογία και στην Οδοντιατρική «χωρίς υδράργυρο» (USA).  Η κυρία Ζήση εφαρμόζει Ομοιοπαθητική Οδοντιατρική από το 1995 και Οδοντιατρική χωρίς Υδράργυρο από το 1992. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος συνεδρίων και έχει πραγματοποιήσει παρουσιάσεις στην τηλεόραση, στον τύπο και ομιλίες σε κοινό. Είναι ιδρυτικό μέλος της Μακεδονικής Ομοιοθεραπευτικής Εταιρείας, που ιδρύθηκε το 1996, καθώς και  Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Κλασικής Ομοιοπαθητικής, που ιδρύθηκε το 2009.
Διεύθυνση: Βασ. Όλγας 65, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310-813368