Διατροφή

Show_%ce%9f_%cf%81%cf%8c%ce%bb%ce%bf%cf%82_%cf%84%cf%89%ce%bd_%cf%83%cf%85%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b7%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%ac%cf%84%cf%89%ce%bd_%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ae%cf%82_%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac_%cf%84%ce%b7%ce%bd_%ce%b5%ce%b3%ce%ba%cf%85%ce%bc%ce%bf%cf%83%cf%8d%ce%bd%ce%b7
Διατροφή

Ο ρόλος των συμπληρωμάτων διατροφής κατά την εγκυμοσύνη

της Νεκταρίας Καρακώστα

Τα συμπληρώματα διατροφής, πριν και κατά τη διάρκεια της κύησης αλλά και κατά τη γαλουχία, βοηθούν στην  εμβρυϊκή αύξηση και ανάπτυξη, σε καλύτερη έκβαση της κύησης, στη βελτιστοποίηση της υγείας και της ευεξίας της γυναίκας, στην πρόληψη της επιλόχειας κατάθλιψης και στη βελτίωση της ποιότητας του μητρικού γάλακτος. Η διαιτολόγος - διατροφολόγος κ. Ελευθερία Σίσκογλου συμβουλεύει για τις ευεργετικές ιδιότητες μερικών από αυτών:

 

Φυλλικό οξύ: Tο φυλλικό οξύ είναι απολύτως απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου και τη σύνθεση του DNΑ. Φυσικές πηγές φυλλικού οξέος είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά, τα μακαρόνια, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί κ.λπ. Το Folacin (Folic Acid) 400/ 800μg της Solgar συστήνεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς συνεισφέρει στην ανάπτυξη των ιστών του εμβρύου. Είναι επίσης χρήσιμο σε περιπτώσεις αναιμίας λόγω ελλείψεως φυλλικού οξέος.

 

Σίδηρος & Ασβέστιο: Από το δεύτερο τρίμηνο της κύησης, καθώς και στη διάρκεια  του θηλασμού, συστήνονται από το γυναικολόγο συμπληρώματα ασβεστίου και σιδήρου. «Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για τα οστά και τα δόντια του μωρού. Επίσης βοηθά στην έκκριση ορμονών και στην ομαλή καρδιακή λειτουργία. Φυσικές πηγές ασβεστίου είναι το γάλα, το γιαούρτι, το κίτρινο τυρί, τα προϊόντα σόγιας, τα ξερά σύκα, τα μικρά ψάρια με κόκκαλα που τρώγονται κ.λπ. Για καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου είναι απαραίτητη η βιταμίνη D, για τη σύνθεση της οποίας είναι σημαντική η καθημερινή 20λεπτη έκθεσή μας στον ήλιο», σημειώνει η κ. Σίσκογλου. Το φυσικό συμπλήρωμα διατροφής Calcium 600mg with Vitamin D3 της Solgar προέρχεται από κέλυφος στρειδιού, μια μορφή ασβεστίου που θεωρείται ταχείας απορρόφησης, ενώ περιέχει και βιταμίνη D3, για την καλύτερη απορρόφηση και χρησιμοποίηση του ασβεστίου από τον οργανισμό.

Όσον αφορά στον σίδηρο, ο όγκος των ερυθρών αιμοσφαιρίων στο σώμα της γυναίκας αυξάνεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης κατά 30%, αυξάνοντας έτσι και τις ανάγκες της για σίδηρο. «Η σιδηροπενική αναιμία είναι πολύ συχνή στις εγκύους. Φυσικές πηγές σιδήρου είναι το μοσχάρι, το κοτόπουλο, το ψάρι, το πορτοκάλι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το ρύζι κ.λπ. Για καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές, καλό είναι να τις συνδυάζουμε με βιταμίνη C (π.χ. μοσχάρι με ρύζι και πράσινη σαλάτα)», σημειώνει η ειδικός.

Οι περισσότερες γυναίκες δεν μπορούν να αναστρέψουν τη σιδηροπενική τους αναιμία μέσω της διατροφής και έχουν ανάγκη από κάποιο συμπλήρωμα σιδήρου. Ωστόσο, συχνά προβληματίζονται ή ταλαιπωρούνται από την αίσθηση φουσκώματος και την έντονη δυσκοιλιότητα που προκαλούν τα κλασικά σκευάσματα. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να δώσει το μοναδικό Gentle Iron της Solgar, που απορροφάται εύκολα, έχει υψηλή βιοδιαθεσιμότητα, δεν προκαλεί δυσκοιλιότητα ή στομαχικές ενοχλήσεις (φουσκώματα) και δεν απαιτεί βιταμίνη C για να απορροφηθεί.

 

Ω-3 λιπαρά οξέα: Ιδιαίτερη σημασία δίνουν πλέον οι ειδικοί στην αξία των ω-3 λιπαρών οξέων (κυρίως του DHA), όχι μόνο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά και πριν από αυτήν. Η εξασφάλιση επαρκούς διατροφικής πρόσληψης ω-3 λιπαρών από γυναίκες που εγκυμονούν ή θηλάζουν, έχει σχετιστεί θετικά με την ενίσχυση της όρασης, της νοημοσύνης, της συγκέντρωσης, των αντανακλαστικών και του ανοσοποιητικού συστήματος του παιδιού. Την περίοδο της εγκυμοσύνης ωστόσο, η λήψη της αναγκαίας ποσότητας ω-3 λιπαρών οξέων μέσω της διατροφής, δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση, καθώς η έγκυος πρέπει να αποφεύγει τα μεγάλα ψάρια. Γι΄ αυτό και συστήνεται η λήψη τους μέσω συμπληρωμάτων διατροφής. ||

 

 

 

Info

Ελευθερία Σίσκογλου

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Πυλαρινού 70, Κόρινθος

e.siskoglou@gmail.com

www.enutrition.gr

κιν. 695 185 5522