Lifestyle

Show_kouzines_web
Lifestyle

Διεθνείς κουζίνες: τα ταξίδια του... ουρανίσκου

Ο Φιλέας Φογκ στοιχημάτισε να κάνει τον Γύρο του Κόσμου σε 80 μέρες, στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν που έγινε και διασκεδαστική ταινία. Εμείς, σας προσκαλούμε σε ένα ταξίδι στις γεύσεις των πέντε ηπείρων, κάνοντας ζουμ στα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά τους. Για να δοκιμάσετε μάλιστα τις γεύσεις που σας προτείνουμε, δεν χρειάζεται καν να βγείτε από την πόλη!

 

Iνδική κουζίνα. Η ινδική κουζίνα κεντρίζει πρώτα-πρώτα την όσφρηση, με μυρωδιές από μπαχαρικά όπως ο κόλιανδρος, η δάφνη, το κύμινο και το κάρι, το πιπέρι, η κανέλα και το μοσχοκάρυδο. Όλα αυτά τα καρυκεύματα, προάγουν την υγεία, εξαιτίας της καλής διατροφικής τους σύστασης, ενώ παράλληλα αποτελούν ιδανικό υποκατάστατο του αλατιού. Εκτός από τα μπαχαρικά, η ινδική κουζίνα, χρησιμοποιεί πολύ το γιαούρτι και το γάλα, αλλά και τα λαχανικά και τα όσπρια. Αντίθετα, μάλιστα, με ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι δεν είναι πολύ...καυτερή!

Ο «πρωταγωνιστής» της ινδικής κουζίνας, το κάρι, αποτελεί ασπίδα κατά του Αλτσχάιμερ. Οι ευεργετικές ιδιότητες του κάρι αποδίδονται στην κουρκουμίνη. Σύμφωνα με μελέτη1, η κουρκουμίνη μαζί με τη βιταμίνη D ωθούν το ανοσοποιητικό σύστημα να «καθαρίσει» τον εγκέφαλο από το β-αμυλοειδές, την πρωτεΐνη που ενοχοποιείται για τη νόσο Αλτσχάιμερ. Έρευνες έχουν συνδέσει επίσης τη συχνή χρήση του μπαχαρικού με βελτίωση της ρύθμισης του διαβήτη σε διαβητικούς ασθενείς.

Ένα άλλο, γνωστό μίγμα καρυκευμάτων που χρησιμοποιείται στην ινδική κουζίνα, το γκαράμ μασάλα, περιέχει κανέλα, κάρδαμο, γαρίφαλο, κύμινο, τζίντζερ, κόλιανδρο και πιπέρι και συνδυάζει ιδιαίτερη γεύση και πλούσια αντιοξειδωτική δράση.

 

Πού θα τη δοκιμάσετε:

BOLLYWOOD ΚITCHEN, Αδριανού & Θησείου 7, Θησείο, Αθήνα

KOHENOOR, Τριπτολέμου 41, Γκάζι, Αθήνα

NARGIS, Καπετάν Πατρίκη 18, Θεσσαλονίκη

Τι να δοκιμάσετε:

κοτόπουλο τίκα μασάλα, ρύζι μπασμάτι, πακόρα λαχανικών (μικρές τραγανές κροκέτες λαχανικών)

 

Κινέζικη κουζίνα. Το μενού της παραδοσιακής κινέζικης κουζίνας αποτελείται κατά βάση από λαχανικά, θαλασσινά, άπαχο κρέας (κοτόπουλο ή χοιρινό), νουντλς, σπορέλαια, όπως το σησαμέλαιο και, φυσικά, ρύζι - όλα μαγειρεμένα στο παραδοσιακό τηγάνι γουόκ.

Τα νουντλς και το ρύζι, που αποτελούν τη βάση της κινέζικης κουζίνας, παρέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, πηγή ενέργειας για τον οργανισμό. Το σησαμέλαιο χρησιμοποιείται σε μικρές ποσότητες και είναι πλούσιο στα απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και σε βιταμίνες Ε, Κ και αντιοξειδωτικά. Μελέτες του αποδίδουν ευεργετικές επιδράσεις στον μεταβολισμό της χοληστερόλης και στην αρτηριακή πίεση. Και ναι μεν το τηγάνισμα είναι στενά συνδεδεμένο στη συνείδηση των περισσότερων με έξτρα κιλά, οι Ασιάτες σεφ όμως έχουν τα μυστικά τους για λάιτ γεύσεις. Tο βασικότερο από αυτά είναι το σκεύος που χρησιμοποιούν, το γουόκ! Ο κοίλος πυθμένας του τηγανιού βοηθά στη διατήρηση υψηλής θερμοκρασίας σε όλη του την επιφάνεια. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται γρήγορο και ομοιόμορφο μαγείρεμα.

Η συνεχής ανάδευση στο γουόκ και η μικρή διάρκεια του μαγειρέματος συντελούν στο να διατηρείται μεγάλο ποσοστό των θρεπτικών συστατικών των λαχανικών που μαγειρεύονται.

 

Πού θα τη δοκιμάσετε:

GOLDEN PHOENIX, Τατοΐου 131, Νέα Κηφισιά, Αθήνα

CHAU'S, Αγ. Κωνσταντίνου 66, Ηλιούπολη, Αθήνα

HONG KONG, Οπλοποιού 3, Θεσσαλονίκη

mongo, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα: Διαλέγετε τα υλικά της αρεσκείας σας. Ο μάγειρας και το... θαυματουργό γουόκ αναλαμβάνουν τα υπόλοιπα! Το φαγητό μαγειρεύεται μπροστά σας.

Τι να δοκιμάσετε:

νουντλς, πάπια Πεκίνου, μπουτάκια κοτόπουλου με σάλτσα τεριγιάκι

 

Ιαπωνική κουζίνα. Η παραδοσιακή ιαπωνική κουζίνα, εκτός από ελαφριά, είναι πάρα πολύ υγιεινή. Είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η προετοιμασία του φαγητού, που γίνεται στον ατμό ή με ένα πολύ «γρήγορο τηγάνισμα», το stir-fry, με αποτέλεσμα να διατηρούνται στο μέγιστο οι βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά τους.

Η ιαπωνική κουζίνα έγινε διάσημη τα τελευταία χρόνια, λόγω του σούσι. Το σούσι είναι μια επιλογή υψηλής διατροφικής αξίας, καθώς συνδυάζει ρύζι με θαλασσινά, που περιέχουν πολύτιμα ω-3 λιπαρά οξέα. Είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες Α και Β, ιχνοστοιχεία, χωρίς πολλές θερμίδες και λιπαρά. Τα κυριότερα είδη σούσι είναι: το νιγκίρι, λεπτοκομμένο φιλέτο ψαριού ή θαλασσινού πάνω σε ρύζι και το μάκι - ρολ, φιλέτο ψαριού, θαλασσινού ή λαχανικού, τυλιγμένο με ρύζι και φύκι. Το σούσι συνοδεύεται με τζίντζερ και γουασάμπι, ένα είδος ραδικιού με έντονα καυτερή γεύση, που σύμφωνα με έρευνες διαθέτει αντιμικροβιακές ιδιότητες.

Η ιαπωνική διατροφή θεωρείται μία από τις πιο υγιεινές του κόσμου, καθώς σύμφωνα με μελέτες, οι άνθρωποι στην Ιαπωνία διαχρονικά εμφανίζουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν καρκίνο του μαστού ή του παχέος εντέρου.

 

Πού θα τη δοκιμάσετε:

HAMA, Γρ. Λαμπράκη 34, Γλυφάδα, Αθήνα

KIKU, Δημοκρίτου 12, Κολωνάκι, Αθήνα

SQUARE SUSHI, Δηληγιάννη 56, Κεφαλάρι, Αθήνα

Τι να δοκιμάσετε:

σούσι, σασίμι, ντάμπλινγκς

 

Λιβανέζικη κουζίνα. Φαλάφελ, χούμους, ταμπουλέ και κίμπε είναι μερικά κλασικά λιβανέζικα πιάτα.  Με κύρια συστατικά της το σουσάμι, το πλιγούρι, τα ρεβίθια, το ταχίνι, το γιαούρτι, πολλά λαχανικά, όπως η ντομάτα, η μελιτζάνα και το κολοκύθι και το αρνίσιο κρέας, η λιβανέζικη κουζίνα είναι ιδιαίτερα θρεπτική. Σημαντικό ρόλο παίζουν και εδώ τα μπαχαρικά και τα βότανα: μαϊντανός, δυόσμος, σκόρδο, κανέλα και κύμινο. Η λιβανέζικη κουζίνα είναι ιδιαίτερα αγαπητή στη χώρα μας, λόγω της γευστικής της συγγένειας με την ελληνική κουζίνα - παρ’ όλα αυτά, η μύηση στη λιβανέζικη κουζίνα εξακολουθεί να συνιστά «εμπειρία» για κάθε ουρανίσκο.

Τα επιδόρπια της λιβανέζικης κουζίνας είναι πολύ αρωματικά, καθώς χρησιμοποιούν ανθόνερο και ροδόνερο, μέλι, ξηρούς καρπούς και μπαχαρικά.

 

Πού θα τη δοκιμάσετε:

Κήπος της Εδέμ, Περικλέους 24, Μαρούσι, Αθήνα

Sahara, Κωνσταντινουπόλεως 24, Γλυφάδα, Αθήνα

Νargile, Χαρ. Τρικούπη 50, Κεφαλάρι, Αθήνα

Τι να δοκιμάσετε:

φαλάφελ, κεμπάπ, χούμους, σαλάτα φετούς, αραγιές (πιτάκια γεμισμένα με κιμά)

 

Ταϊλανδέζικη κουζίνα. Τα μπαχαρικά και τα υπόλοιπα συστατικά που κυριαρχούν στην ταϊλανδέζικη κουζίνα, όπως τα πιπεράκια τσίλι, είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για τον οργανισμό, καθώς περιέχουν πολλές βιταμίνες και έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Η πιπερόρριζα ενισχύει την πέψη, ο κουρκουμάς είναι αντιοξειδωτικός και αντιφλεγμονώδης, ενώ το λεμονόχορτο χρησιμοποιείται στην ασιατική ιατρική στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος και στα κοιλιακά προβλήματα.

 

Πού θα τη δοκιμάσετε:

ROYAL THAI, Ζηρίνη 12, Κηφισιά, Αθήνα

TAMARIND, THAI KITCHEN, Κεραμεικού 51,
Μεταξουργείο, Αθήνα

Tip: Αποφύγετε τις σούπες με γάλα καρύδας - είναι πλούσιες σε λίπος και θερμίδες (αν και τα λιπαρά τους ανήκουν στα λεγόμενα «καλά λιπαρά»).

 

Ισπανική κουζίνα. Βασίζεται στα φρέσκα θαλασσινά, στα λαχανικά και στο ελαιόλαδο, που όλα τους αποτελούν διατροφικά «δώρα» υγείας. Η συγκεκριμένη διατροφική σύνθεση έχει ως αποτέλεσμα αφενός χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη και αφετέρου υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και ίνες. Το ελαιόλαδο, που αποτελεί βασικό συστατικό της ισπανικής κουζίνας, συνεπάγεται την πρόσληψη ωφέλιμων μονοακόρεστων λιπαρών οξέων.

Άλλα κύρια συστατικά της είναι το κρεμμύδι, το σκόρδο, η ντομάτα, η κόκκινη καυτερή πιπεριά, μπαχαρικά και βότανα που αφθονούν στην ισπανική φύση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ισπανικού πιάτου είναι η παέλια, που είναι πλούσια σε φρέσκα θαλασσινά, ρύζι και λαχανικά. Αποφύγετε τα λιπαρά λουκάνικα και τα πολλά τηγανητά, τα οποία θα συναντήσετε στα τάπας μενού και απολαύστε αυθεντικό ισπανικό κρασί.

 

Πού θα τη δοκιμάσετε:

Paella Barcelona, Ευφράνορος 8, Παγκράτι, Αθήνα

Jamon, Ελασιδών 15 & Δεκελέων, Γκάζι, Αθήνα

punto.es, Φράγκων 2-4, Θεσσαλονίκη

Τι να δοκιμάσετε:

γκασπάτσο (παραδοσιακή σούπα με βάση τη ντομάτα), παέγια και ισπανικό κρασί

 

 

Μεξικάνικη κουζίνα. Η μεξικάνικη κουζίνα διακρίνεται για τη μεγάλη της ποικιλία σε μαγειρευτά φαγητά, σε οστρακοειδή, σε ψάρια στη σχάρα και σε σαλάτες. Το καλαμπόκι, τα φασόλια και μια μεγάλη ποικιλία από πιπεριές είναι οι δομικοί λίθοι της μεξικάνικης κουζίνας. Τα τάκος, τα νάτσος με γκουακαμόλε (αλοιφή αβοκάντο), οι κεσαντίγιας και τα εντσιλάδας είναι μερικά μόνο από τα παραδοσιακά πιάτα της συγκεκριμένης κουζίνας.

Οι καυτερές πιπεριές, είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους στην ουσία καψαϊκίνη, που έχει αντιβακτηριδιακή, αναλγητική και αντι-διαβητική δράση. Είναι επίσης πλούσιες σε βιταμίνες Α, Β και C.

Επιπλέον, οι συνταγές εμπλουτίζονται με πολλά μπαχαρικά: κανέλα, γαρίφαλο, κύμινο, κόλιανδρο, θυμάρι και μαντζουράνα. Έρευνα2 που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, έδειξε ότι η μεξικάνικη διατροφή, βοηθά σημαντικά στη μείωση του καρκίνου του μαστού σε γυναίκες.

 

Πού θα τη δοκιμάσετε:

AZTEC, Κύπρου 20 & Δαβάκη, Πλ. Τσαχπίνη,
Νέα Ερυθραία, Αθήνα

Rincon Mexicano, Δημητρακοπούλου 5,
Μακρυγιάννη, Αθήνα

El Buritto, Χρυσοστόμου Σμύρνης 5, Θεσσαλονίκη

Τι να δοκιμάσετε:

mole poblano (κοτόπουλο με σως σοκολάτας), γουακαμόλε, κεσαντίγιας, μπουρίτος, φαχίτας, τσίλι κον κάρνε

Tip: Προτιμήστε ένα μπουρίτο κοτόπουλου ή φασολιών αντί για ένα μπουρίτο με κιμά ή μπέικον, που θα σας «φορτώσει» με πολύ περισσότερα λιπαρά!

 

 

Πηγές: 1. University of California - Los Angeles (2009, July 16). Vitamin D, Curcumin May Help Clear Amyloid Plaques Found In Alzheimer's Disease. ScienceDaily. Retrieved January 10, 2014, from http://www.sciencedaily.com­ /releases/2009/07/090715131558.htm. 2. Murtaugh MA, Sweeney C, Giuliano AR, Herrick JS, Hines L, Byers T, et al. Diet patterns and breast cancer risk in Hispanic and non-Hispanic white women: the Four-Corners Breast Cancer Study

  • Σχετικά Θέματα