Lifestyle

Show_simboules_for_web
Lifestyle

10 συμβουλές για... ένα υπέροχο Πάσχα

Mέρες κατάνυξης και νηστείας, που εναλλάσσονται με μέρες πολυφαγίας και κάποιες μέρες αργίας που γίνονται ευκαιρία για εξορμήσεις στην ύπαιθρο και για όμορφες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα, συνθέτουν το παζλ των πασχαλινών ημερών. Στις γραμμές που ακολουθούν, σας δίνουμε χρήσιμες συμβουλές για ένα υπέροχο Πάσχα, χωρίς απρόοπτα!

1. Τα κόκκινα αυγά. Τα αυγά αν δεν συντηρηθούν σωστά κρύβουν... κινδύνους. Μετά την αγορά τους, τοποθετήστε τα στο ψυγείο. Για να μην σπάσουν κατά το βράσιμο, βγάλτε τα από το ψυγείο αρκετές ώρες πριν. Βάψτε τα χρησιμοποιώντας πιστοποιημένες βαφές, διακοσμήστε τα και διατηρήστε τα στο ψυγείο.

2. Από τη νηστεία στο... αρνί. Αυτή η μετάβαση αποτελεί «σοκ» για τον οργανισμό και συχνά προκαλεί δυσπεψία, φούσκωμα, ακόμη και διάρροια. Το βράδυ της Ανάστασης περιοριστείτε σε ένα πιάτο μαγειρίτσα. Την ημέρα του Πάσχα, μην τσιμπολογάτε δίπλα στη σούβλα, γιατί έτσι θα καταλήξετε να φάτε υπερβολική ποσότητα φαγητού. Περιμένετε να καθίσετε στο τραπέζι. Γεμίστε το μισό πιάτο με σαλάτα, το ένα τέταρτο με κρέας (προτιμώντας άπαχα κομμάτια ή αφαιρώντας την πέτσα) και το υπόλοιπο με κάποιο αμυλούχο τρόφιμο ή μια φέτα ψωμί. Έτσι θα έχετε τον έλεγχο της μερίδας που θα καταναλώσετε και θα περιορίσετε τις πιθανότητες η επόμενη μέρα να σας βρει με επιπλέον κιλά.

3. Προσοχή στις θερμίδες του γιορτινού τραπεζιού. Αν βρίσκεστε σε πρόγραμμα απώλειας βάρους, προτιμήστε το κατσίκι σε σχέση με το αρνί. Το αρνί έχει περισσότερες θερμίδες και λιπαρά από το κατσίκι. Τα 100 γραμμάρια αρνιού αντιστοιχούν περίπου σε 370 θερμίδες, τα 150 γραμμάρια κοκορέτσι σε 236 θερμίδες (όμως περιέχει περισσότερα λιπαρά), τα 100 γραμμάρια τυρί σε 304 θερμίδες, ενώ τα 50 γραμμάρια τσουρέκι σε 286 θερμίδες.

4. Αλκοόλ με μέτρο. Καταναλώστε μέτρια ποσότητα κόκκινου κρασιού (2 ποτήρια/ημέρα για τους άνδρες, 1 για τις γυναίκες) και μην οδηγείτε αν έχετε πιει.

5. Πασχαλινές αγορές. Επιλέξτε καταστήματα που εμπιστεύεστε για τις αγορές σας. Διαλέξτε προσεκτικά τα κρέατα και τα εντόσθια, αφού σιγουρευτείτε ότι συντηρούνται μέσα στο ψυγείο. Στο σούπερ μάρκετ, ελέγξτε σχολαστικά τις ημερομηνίες, αλλά και τις ετικέτες των προϊόντων που θα αγοράσετε.

6. Οδηγείτε προσεκτικά, τηρώντας όλους τους κανόνες ασφαλείας, φορώντας πάντα τη ζώνη ή το κράνος σας. Αν ταξιδεύετε με παιδιά στο αυτοκίνητο, φροντίστε να είναι απασχολημένα, ώστε να μην σας αποσπούν την προσοχή. Ένα επιτραπέζιο ταξιδιού ή το κατέβασμα μιας παιδικής ταινίας στο tablet θα κάνουν πιο εύκολο το ταξίδι σας.

7. Πάσχα στο χωριό. Αν κατάγεστε από την επαρχία, πρόκειται για μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να ξαναγυρίσετε στον τόπο σας, να θυμηθείτε τα παιδικά σας χρόνια, να μοιραστείτε τις παιδικές σας αναμνήσεις με τα δικά σας παιδιά, να νιώσετε ότι επανασυνδέεστε με τον τόπο σας. Το Πάσχα στο χωριό είναι επίσης μια πολύ καλή ευκαιρία για να «αδειάσετε» το μυαλό σας από τις υποχρεώσεις της πόλης και να χαρείτε ξέγνοιαστες στιγμές στη φύση.

8. Με τον παππού και τη γιαγιά. Επισκεφθείτε αγαπημένα σας πρόσωπα και αφιερώστε τους χρόνο. Είναι το καλύτερο δώρο που μπορείτε να τους κάνετε!

9. Πασχαλινές παραδόσεις. Από τους Μπότηδες της Κέρκυρας και τον ρουκετοπόλεμο της Χίου έως το κάψιμο του Ιούδα στα νησιά μας και στη Θράκη και τα αερόστατα στο Λεωνίδιο, οι Έλληνες εορτάζουν το Πάσχα με ξεχωριστό τρόπο. Όπου κι αν περάσετε τις φετινές γιορτές, όλο και κάποιο εντυπωσιακό έθιμο θα αναβιώνει σε... απόσταση
αναπνοής. Μην το χάσετε!

10. Και μετά το Πάσχα τι; Επιστρέψτε στο συνηθισμένο πρόγραμμα διατροφής σας όσο το δυνατό πιο γρήγορα, μην παραλείποντας τη σωματική δραστηριότητα. Αποφύγετε τις ανορθόδοξες, στερητικές δίαιτες. Μπορεί να σας ανεβάσουν την ψυχολογία, με τη γρήγορη απώλεια των πρώτων κιλών, αλλά πιθανόν να πάρετε πολύ γρήγορα τα κιλά που χάσατε.

  • Σχετικά Θέματα