Lifestyle

Show_face-yoga_for_web
Lifestyle

Νέα για πάντα με 5 λεπτα άσκησης την ημέρα

της Νεκταρίας Καρακώστα

Μετά τη yoga του σώματος, τον τελευταίο καιρό αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς η yoga του... προσώπου, μια εξαιρετική μέθοδος αντιγήρανσης, που ανταγωνίζεται σε αποτελεσματικότητα ακόμη και μη επεμβατικές μεθόδους! Πανεύκολη στην εφαρμογή της, έχει αποτελέσματα που διαρκούν! Η Face Yoga & Pilates Instuctor κ. Αρετή Καφαντάρη γίνεται η ξεναγός μας σε ένα ταξίδι στον κόσμο της face yoga!

Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με τη face yoga;
Δούλευα στο τμήμα marketing διαφόρων εταιρειών καλλυντικών για 18 χρόνια, και με ενδιέφερε πάντα ό,τι είχε σχέση με το πρόσωπο. Είχα προβληματιστεί πολλές φορές σκεπτόμενη ότι δεν είναι δυνατόν για το πρόσωπό μας οι μόνες λύσεις να είναι οι κρέμες ή τo lifting, από τη στιγμή που και στο πρόσωπο και στον λαιμό μας έχουμε μύες, όπως και στο υπόλοιπο σώμα.
Παράλληλα, ήμουν μεγάλος οπαδός της yoga, γι’ αυτό και αγόρασα το Flow Center, έναν δικό μου χώρο, όπου ασχολούμαστε με τη Yoga, το Pilates και την ολιστική διατροφή. Κάποια στιγμή, στη διάρκεια ενός ταξιδιού μου στο Λονδίνο έπεσε στα χέρια μου ένα χαρτάκι που έλεγε «κάντε σήμερα δωρεάν ένα μάθημα face yoga». Αυτό ήταν! Ήταν ό,τι ακριβώς είχα στο μυαλό μου εκείνη τη στιγμή. Λένε ορισμένοι, «βρίσκεις εσύ την τύχη σου ή σε βρίσκει εκείνη»; Ε, εμένα με βρήκε!
Εκπαιδεύτηκα λοιπόν στη face yoga στο Λονδίνο και από πέρσι τον Ιανουάριο που επέστρεψα στην Ελλάδα, προσπαθώ να κάνω γνωστή τη face yoga και στη χώρα μας. Μέχρι στιγμής η face yoga έχει κερδίσει το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον και δειλά δειλά αρχίζει να τη μαθαίνει και ο κόσμος.

Τι είναι η face yoga;
Είναι μια φυσική και επαναστατική μέθοδος αντιγήρανσης και πρόληψης για το πρόσωπο και τον λαιμό. Λειτουργεί όπως ακριβώς λειτουργεί η yoga στο σώμα μας. Αρκεί να σκεφθούμε ότι στο πρόσωπο και στον λαιμό μας έχουμε 57 μύες, ενώ σε όλο μας το σώμα 600. Η παραμικρή έκφραση του προσώπου μας εμπλέκει κατά προσέγγιση 14-17 μύες!  Όσο περισσότερο λοιπόν γυμνάζουμε αυτούς τους μύες, τόσο θα βελτιώνουμε την όψη του προσώπου μας.
Το θετικό με αυτούς τους μύες είναι ότι είναι πολύ μικροί, γυμνάζονται πάρα πολύ εύκολα και τα αποτελέσματα της άσκησης γίνονται πολύ γρήγορα ορατά – δεν έχει καμία σχέση δηλαδή από πλευράς χρόνου και κόπου με το να προσπαθείς να γραμμώσεις έναν κοιλιακό μυ. Έχουν όμως και ένα μειονέκτημα: ότι πρέπει να τους γυμνάζουμε πιο συχνά.

Ποιες περιοχές είναι οι πιο «προβληματικές», εκείνες που οι περισσότερες γυναίκες θέλουν να γυμνάσουν;
Τα κλασικά σημεία: το πόδι της χήνας, ο λαιμός, οι γραμμές γύρω από τη μύτη και το στόμα και πάνω από τα φρύδια. Βέβαια, υπάρχουν και νεαρές κοπέλες που κάνουν face yoga για πρόληψη.

Πόσα μαθήματα πρέπει να κάνει κανείς για να έχει βέλτιστα αποτελέσματα;
Όταν μια γυναίκα θέλει να ξεκινήσει face yoga γίνεται πρώτα μία ατομική συνεδρία, στη διάρκεια της οποίας προσπαθώ να χαρτογραφήσω το πρόσωπο, να δω πώς λειτουργεί και τι θέλει να αλλάξει η ενδιαφερόμενη.
Αν συνεχίσει με personal μαθήματα, 4-6 μαθήματα αρκούν για να μάθει η γυναίκα το face yoga. Στα ομαδικά μαθήματα, επειδή υπάρχουν διάφορες ηλικίες δείχνουμε κάθε άσκηση με παραλλαγές, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες όλων των γυναικών που το παρακολουθούν- σε αυτήν την περίπτωση, χρειάζονται λίγα μαθήματα παραπάνω.
Στo τέλος του κύκλου μαθημάτων, κάθε συμμετέχουσα παίρνει το δικό της, εξατομικευμένο πρόγραμμα ασκήσεων, το οποίο θα πρέπει να κάνει μόνη της κάθε μέρα, για 5 λεπτά. Δεν χρειάζεται δηλαδή να κάνει συνέχεια μαθήματα. Αυτό κάνει την όλη διαδικασία πολύ πιο εύκολη αλλά και πολύ πιο προσιτή.

Πόσο αποτελεσματική είναι η face yoga; Στην Αμερική, θεωρείται η εναλλακτική του botox.
Είναι εξίσου αποτελεσματική με το botox, όμως η φιλοσοφία της είναι τελείως διαφορετική. Στο botox «κοιμίζουν τον μυ και φτιάχνουν την επιδερμίδα», ενώ στη face yoga παίρνουμε τον μυ και τον κινητοποιούμε για να χαρίσουμε ελαστικότητα στην επιδερμίδα.
Σιγά σιγά μάλιστα, στο εξωτερικό, η face yoga αρχίζει να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, καθώς είναι αρκετά πιο εύκολη, εντελώς φυσική, τα αποτελέσματά της γίνονται γρήγορα ορατά και έχουν μεγάλη διάρκεια.

Πόσο άμεσα είναι τα αποτελέσματα της face yoga;
To εντυπωσιακό που συμβαίνει -συμβαίνει όμως, γι' αυτό και το αναφέρω- είναι όταν κάποιος βγαίνει από το πρώτο μάθημα face yoga αισθάνεται σαν να έχει κάνει κάτι στο πρόσωπό του. Αυτό έχει να κάνει με την μικροκυκλοφορία και είναι κάτι πλασματικό.
Τα πραγματικά αποτελέσματα της face yoga αρχίζουν να φαίνονται στις 2-4 εβδομάδες μαθημάτων, στη χροιά του δέρματος. Το δέρμα γίνεται πολύ πιο λαμπερό και πολύ πιο νεανικό.
Στις 4-6 εβδομάδες φεύγουν οι πρώτες ρυτίδες, ενώ ακόμη και οι γραμμές έκφρασης αρχίζουν να υποχωρούν. Στους 6 μήνες ενασχόλησης με τη face yoga έχεις αποκτήσει ένα τελείως άλλο πρόσωπο- αρκεί να είσαι συνεπής και τυπικός στην εκτέλεση του προγράμματός σου.
Γυμνάζουμε ολόκληρο το πρόσωπο, δεν δουλεύουμε μόνο σε 2-3 περιοχές που μας ενδιαφέρουν. Αν για παράδειγμα μια γυναίκα έχει θέμα στον λαιμό, δεν είναι δυνατόν να δουλέψουμε μόνο αυτήν την περιοχή και καθόλου την από πάνω γιατί το αποτέλεσμα δεν θα είναι καλό. Πρέπει να γυμναστούν εξίσου τα μάγουλα, τα μάτια και το μέτωπο, γιατί αν «καταρρεύσουν» θα ρίξουν το βάρος τους πάνω στον λαιμό.

Πόσο εύκολο είναι;
Είναι πολύ εύκολο να μάθει κανείς τις ασκήσεις του και να τις κάνει καθημερινά, όπως πλένει και τα δόντια του. Στην αρχή θα πρέπει κανείς να κάνει τις ασκήσεις μπροστά σε έναν καθρέφτη και να είναι συγκεντρωμένος και βέβαιος ότι τις κάνει σωστά. Ένα μήνα αργότερα όμως, που τις έχει μάθει, μπορεί να τις κάνει οπουδήποτε: ακόμη κι όταν βλέπει τηλεόραση.

Τι περιλαμβάνει ένα μάθημα face yoga;
Στη face yoga ξεκινάμε με αναπνοές και τεχνικές ροής ενέργειας, γιατί είναι πολύ σημαντικό να χαλαρώσουμε το πρόσωπο. Αν σκεφθούμε ότι οι 4 από τις 5 αισθήσεις μας είναι στο πρόσωπο, αντιλαμβανόμαστε πόση ένταση βρίσκεται συσσωρευμένη εκεί.
Ακολουθούν οι ασκήσεις και πιέσεις για την αιμάτωση του προσώπου και στη συνέχεια κάποιες τεχνικές μασάζ που τονώνουν τη μικροκυκλοφορία και ξεμπλοκάρουν κάποιους μύες που ίσως είναι μπλοκαρισμένοι. Το μάθημα ολοκληρώνεται με ασκήσεις χαλάρωσης.

Η face yoga ενεργοποιεί την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης;
Ναι. Ενεργοποιεί την παραγωγή τους και τη στοχευμένη αποδέσμευσή τους. Με τις πιέσεις και το μασάζ, κατευθύνουμε το κολλαγόνο σε όλο το πρόσωπο.

Τι ρόλο παίζει η διατροφή στην υγεία του προσώπου;
Πολύ μεγάλη. Ας ξεκινήσουμε με το νερό, που είναι πολύ βασικό, τόσο για το πρόσωπο όσο και για το σώμα μας. Χωρίς νερό το σώμα μας δεν μπορεί να λειτουργήσει. Το νερό καθαρίζει όλο το σώμα και φιλτράρει ό,τι έχουμε μέσα μας. Είναι καλύτερο μάλιστα το νερό που πίνουμε, να είναι χλιαρό και όχι κρύο. Προτείνω ένα ποτήρι χλιαρό νερό με λεμόνι το πρωί και ένα το βράδυ - γιατί ο οργανισμός μας κάνει αποτοξίνωση το βράδυ.
Το πλυντήριο πιάτων δεν πλένει τα πιάτα με κρύο νερό. Το ίδιο συμβαίνει και στο σώμα μας- το σώμα μας είναι μια μηχανή που πρέπει να καθαρίσει –και δεν θα καθαρίσει με κρύο νερό. Το κρύο νερό, αντίθετα, δημιουργεί σοκ στο σώμα.
Πέρα από το νερό, είναι σημαντικό να καταναλώνουμε πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά, που να έχουν διαφορετικά χρώματα – η φύση δεν έχει δώσει τυχαία τα διαφορετικά χρώματα, κάθε χρώμα περιέχει διαφορετικά θρεπτικά συστατικά. Είναι μάλιστα προτιμότερο να τα καταναλώνουμε ωμά, γιατί αποτελούν πολύ καλές πηγές
ενζύμων -και το σώμα μας ζει με ένζυμα. Θα ήταν ιδανικό το 60% των προϊόντων που καταναλώνουμε καθημερινά να είναι ωμά- ωμοφαγικό θεωρείται κάτι που δεν έχει υποστεί επεξεργασία ή έχει υποστεί θερμική επεξεργασία όχι πάνω από 47οC.
Γενικά, οι διατροφικές συμβουλές για το πρόσωπό μας δεν είναι διαφορετικές από εκείνες που ισχύουν και για το υπόλοιπο σώμα. Από τροφές που βοηθούν συγκεκριμένα το πρόσωπο, ξεχωρίζω το αβοκάντο, που περιέχει μεγάλη ποσότητα λιπαρών οξέων, άρα βοηθά σημαντικά την όψη του δέρματος, όλα τα berries (cranberries, blueberries κ.λπ.), λόγω της υψηλής αντιοξειδωτικής τους δράσης, και τον λιναρόσπορο.
Επίσης, είναι σημαντικό να τρώμε τα φρούτα και τα λαχανικά στην εποχή τους και στον τόπο τους. Προτιμήστε π.χ. μπανάνα Κρήτης και όχι τη μπανάνα που την αγοράζουμε πράσινη από το σούπερ μάρκετ και μέσα σε δύο μέρες έχει γίνει μαύρη. Αυτή η μπανάνα έχει ταξιδέψει 4 μήνες και παραμένει πράσινη επειδή ψεκάζεται. Όταν σταματήσει να ψεκάζεται (τη στιγμή δηλαδή που θα την αγοράσουμε), μαυρίζει αμέσως.

Πόσο σημαντικό είναι το κολλαγόνο για την επιδερμίδα;
Κατά την άποψή μου, το κολλαγόνο είναι απαραίτητο. Είναι μια πρωτεΐνη. Για πολλούς λόγους, η καθημερινή μας διατροφή στερείται πρωτεΐνης. Άρα το πόσιμο κολλαγόνο, ίσως είναι η καλύτερη λύση που έχουμε για να βοηθήσουμε το σώμα μας. Την πρωτεΐνη τη χρειαζόμαστε για να συγκρατήσουμε τη μυική μάζα όλου του σώματος, άρα τη χρειαζόμαστε και για τους μύες του προσώπου.
Το προτείνω ανεπιφύλακτα, γιατί πέρα από το γεγονός ότι βελτιώνει το δέρμα, τα μαλλιά, τα νύχια, τις αρθρώσεις, χαρίζει και ευεξία.
Βλέπω πολλούς ανθρώπους να είναι φοβισμένοι με το κολλαγόνο, επειδή είναι κάτι καινούριο. Θα πρέπει να καταλάβουν ότι είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας.

Σε ποια ηλικία θα συστήνατε σε μία γυναίκα να ξεκινήσει face yoga για πρόληψη;
Για πρόληψη στα 30-35. Στις ηλικίες 35-45, οι ασκήσεις είναι λίγο πιο εστιασμένες γιατί έχουν εμφανιστεί τα πρώτα σημάδια της γήρανσης, ενώ από τα 45 και μετά χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως μέθοδος αντιγήρανσης.

Πόσο συχνά πρέπει να γίνονται τα μαθήματα της face yoga;
Ένας κύκλος 4 μαθημάτων θα πρέπει να ολοκληρώνεται μέσα σε έναν μήνα το πολύ. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω ότι παραδίδονται μαθήματα και μέσω Skype.

Όταν ξεκινάμε μάθημα, ξεκινάμε και την καθημερινή άσκηση;
Ναι, παρόλο που οι ασκήσεις που γίνονται στην αρχή δεν είναι οι ίδιες με εκείνες που θα δοθούν στο τέλος.

Mπορούν και οι άνδρες να κάνουν face yoga;
Δεν έχω πολλούς άνδρες, όμως ναι, η face yoga είναι και για άνδρες και για γυναίκες.

Δείτε τις ασκήσεις Face Yoga πατώντας εδώ:

 

Who is Who

Aρετή Καφαντάρη

BSc Marketing, MBA, Σύμβουλος Διατροφολόγος, Raw Food Chef, Face Yoga instructor,Pilates Instructor

Η ιστορία μου ξεκίνησε από τα παιδικά μου χρόνια, λατρεύοντας τον χορό και το υγιεινό φαγητό. Όταν έφτασε η ώρα να επιλέξω το μέλλον, άφησα πίσω μου τους μικρούς μου μαθητές μπαλέτου και τα πειράματά μου στη μαγειρική για να σπουδάσω Διοίκηση Επιχειρήσεων, Marketing και Ανθρώπινο Δυναμικό. Εργάστηκα στο marketing για μεγάλες εταιρείες καλλυντικών, και μετά από 18 χρόνια γεμάτα εμπειρία αποφάσισα να ακολουθήσω το όνειρό μου και να κάνω την δική μου δουλειά. Τα τελευταία 2 χρόνια είμαι ιδιοκτήτρια του κέντρου ευεξίας yoga, pilates, nutrition FLOW CENTER, καθώς και σύμβουλος Διατροφολόγος με ειδίκευση στη Μεσoγειακή Διατροφή, Raw Food Chef, Pilates Instructor αλλά και Face Yoga Instructor.
Όλα αυτά, γιατί «αν ονειρευτείς θα κάνεις κάτι και αν κάνεις κάτι, θα ξανά-ονειρευτείς».

Για skype meeting επικοινωνήστε στο
info@flowcenter.gr