Διατροφή

Show_mesogiaki_2_forweb
Διατροφή

Κάντε τη Μεσογειακή Διατροφή μέρος της ζωής σας!

«Ο μέσος σύγχρονος Έλληνας έχει υιοθετήσει πολλά στοιχεία από τη δυτικού τύπου διατροφή: γρήγορο φαγητό (κυρίως ανθυγιεινό, πλούσιο σε κορεσμένα, trans λιπαρά οξέα), επεξεργασμένες, τυποποιημένες τροφές πλούσιες σε λιπαρά και σάκχαρα, συχνή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και μειωμένη κατανάλωση λευκού κρέατος και ψαριών, κατάχρηση αλκοόλ και αναψυκτικών, γεγονός που σχετίζεται με την αύξηση της παχυσαρκίας (ήδη από την παιδική ηλικία) και την εμφάνιση των συσχετιζόμενων με αυτή νοσημάτων», τονίζει η Διαιτολόγος–Διατροφολόγος κ. Ελίνα Δημητροπούλου και δίνει πρακτικές συμβουλές για να βάλετε τη Μεσογειακή Διατροφή στην καθημερινότητά σας:

• Καταναλώνετε μικρά και συχνά γεύματα.
• Χρησιμοποιείτε το ελαιόλαδο ως το κύριο λίπος στη διατροφή σας.
• Εντάξτε τους ξηρούς καρπούς (ωμούς και ανάλατους) στην καθημερινότητά σας.
• Αντικαταστήστε ή μειώστε το αλάτι στο φαγητό σας, χρησιμοποιώντας μυρωδικά και μπαχαρικά.
• Φροντίστε να καταναλώνετε καθημερινά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
• Εντάξτε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής σας (2-3 φορές/εβδομάδα) όσπρια και λαδερά.
• Καταναλώνετε 2-3 φορές/εβδομάδα ψάρι ή θαλασσινά.
• Μειώστε την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος και των επεξεργασμένων κρεάτων (π.χ. αλλαντικών, λουκάνικων κλπ.).
• Αντικαταστήστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες με μη επεξεργασμένους (ψωμί, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι).
• Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ. Μην καταναλώνετε περισσότερες από δύο μερίδες αλκοόλ την ημέρα αν είστε άνδρας και περισσότερες από μία μερίδες, αν είστε γυναίκα. Προτιμήστε το κόκκινο κρασί, έναντι άλλων αλκοολούχων.
• Περιορίστε την κατανάλωση γλυκών και αλμυρών τυποποιημένων προϊόντων (π.χ. συσκευασμένων γλυκών, τσιπς).
• Διατηρείτε το βάρος σας σε φυσιολογικές τιμές (υπολογίστε τον Δείκτη Μάζας Σώματός σας, διαιρώντας το βάρος σας σε κιλά, με το τετράγωνο του ύψους σας σε μέτρα). Αν οι τιμές που θα προκύψουν είναι μεταξύ 18 και 24.9 kg/m2, το βάρος σας θεωρείται φυσιολογικό.
• Εντάξτε τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας.

 

Δημητροπούλου Ελίνα
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Απόφοιτος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Master of Medical Science (M.Med.Sci) in Clinical Nutrition, University of Glasgow
Κανακάρη 109, Πάτρα
τηλ.: 2610 624908, 6942 658434
e-mail: dimitropoulou.elina@gmail.com