Υγεία

Show_8_1_tips_web
Υγεία

8+1 συμβουλές για καλή χώνεψη

Για να μην σας «κάθεται» το φαγητό στο στομάχι διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές:

1 Αφαιρέστε από τη διατροφή σας τις «βαριές» τροφές, δηλ. όσα φαγητά έχετε παρατηρήσει ότι σας δημιουργούν πρόβλημα. Αποφύγετε επίσης τις υπερβολές στην κατανάλωση ξηρών καρπών, οσπρίων, κουνουπιδιού και μπρόκολου.
2 Καταναλώνετε μικρότερα και συχνότερα γεύματα. Μην αφήνετε πολλές ώρες το στομάχι σας άδειο, διότι θα είστε ήδη αρκετά πεινασμένοι μόλις καθίσετε στο τραπέζι και σίγουρα θα καταναλώσετε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού, που θα σας δυσκολέψει στη συνέχεια.
3 Φροντίστε να διατηρείτε ένα κανονικό βάρος σώματος και μη φοράτε υπερβολικά στενά στη μέση και στο στομάχι ρούχα. Του ασκούν πίεση, σπρώχνοντας το φαγητό προς τον οισοφάγο.
4 Μην τρώτε βιαστικά και όρθιοι.  Αφιερώστε χρόνο στην κατανάλωση του γεύματος. Τρώγοντας όρθιοι θα καταναλώσετε γρήγορα μεγαλύτερη ποσότητα τροφής. Είναι σημαντικό να μασάτε αργά και καλά την τροφή σας, καθώς όταν τρώτε γρήγορα καταπίνετε μαζί και μεγάλη ποσότητα αέρα, που ευθύνεται για την εμφάνιση δυσπεψίας.
5 Αποφύγετε τις έντονες συζητήσεις, στη διάρκεια των γευμάτων σας, ώστε να μην αυξάνεται η συσσώρευση αέρα στο στομάχι σας.
6 Μετριάστε το κάπνισμα και προσπαθήστε να μην καπνίζετε αμέσως μετά το φαγητό. Το κάπνισμα ερεθίζει τον βλεννογόνο του στομάχου και αυξάνει τα οξέα του, τα οποία προκαλούν την αίσθηση καψίματος.
7 Αποφύγετε τον καφέ, το τσάι, τα ανθρακούχα αναψυκτικά και τις σόδες καθώς επίσης, το πολύ αλκοόλ και, κυρίως, την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μπύρας.  Όλα τα παραπάνω, μπορεί να προκαλέσουν χαλάρωση στο σφιγκτήρα που διαχωρίζει το στομάχι από τον οισοφάγο, με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν προς τα πάνω τα υγρά του στομάχου προκαλώντας σας καούρα ή ξινίλες. Σε ανθρώπους που έχουν χαμηλά γαστρικά οξέα, ωστόσο, τα ξινά βοηθούν στην υπερέκκριση γαστρικών υγρών και άρα στην καλύτερη πέψη.
8 Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας. Η τακτική, ήπια σωματική άσκηση διευκολύνει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.
9 Προσπαθήστε να μην πηγαίνετε για ύπνο με γεμάτο στομάχι. Φροντίστε να έχουν περάσει δύο ώρες από το τελευταίο σας γεύμα, ώστε να έχετε χωνέψει και να μην έχετε δυσπεπτικά ενοχλήματα.

 

Δείτε που μπορεί να οφείλεται η δυσπεψία!