Παιδί

Show_10_simvoules_292626866_forweb
Παιδί

10 συμβουλές για... ένα υπέροχο παιδικό καλοκαίρι!

Το καλοκαίρι είναι η αγαπημένη εποχή των παιδιών. Άπλετος ελεύθερος χρόνος για μπάνια και παιχνίδι με τους φίλους, χαλάρωση των κανόνων και του αυστηρού προγράμματος (φροντιστήρια, διάβασμα, ύπνος από πολύ νωρίς κ.α.), αλλά και πιο χαλαροί γονείς, που πολλές φορές αφήνουν ατιμώρητες τις μικροσκανδαλιές και υποκύπτουν ευκολότερα στα παιδικά «θέλω». Τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς, ώστε το καλοκαίρι να είναι ασφαλές και δημιουργικό;
Η παιδίατρος, κ. Νίκη Διαμαντή - Μιχαηλίδη, μας δίνει πολύτιμες συμβουλές για ένα ξέγνοιαστο παιδικό καλοκαίρι.

1. Καλός ύπνος. Με την έναρξη του καλοκαιριού, «επενδύστε» σε επαρκή ύπνο. Ειδικά για τα παιδιά της σχολικής ηλικίας, που έχουν συσσωρεύσει κούραση από το χειμώνα, ο ύπνος ανανεώνει το σώμα, αλλά και την ψυχική διάθεση. Αποφεύγετε, λοιπόν, το ξενύχτι, γιατί ειδικά ο βραδινός ύπνος είναι δυσαναπλήρωτος.
2. Ψυχαγωγία με μέτρο. Προσοχή στην υπερβολική τηλεθέαση και χρήση ηλεκτρονικών συσκευών και μέσων. Συνιστάται να μην γίνεται καθημερινή χρήση τους και σε κάθε περίπτωση η διάρκεια έκθεσης σε οθόνες να μην υπερβαίνει τις 2 ώρες την ημέρα. Δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρούνται τα μάτια και κυρίως το νευρικό σύστημα των παιδιών.
3. Δημιουργικό και ομαδικό παιχνίδι. Αξιοποιήστε το χρόνο των παιδιών και τον δικό σας με παιχνίδι ευχάριστο και δημιουργικό εντός και εκτός σπιτιού: ατομικά και ομαδικά παιχνίδια, κατασκευές, επιτραπέζια, παζλ, με τα αδέλφια ή με φίλους. Το καλοκαίρι είναι, επίσης, μια καλή ευκαιρία και για ομαδικά αθλήματα: ποδόσφαιρο, καλαθοσφαίριση, πετοσφαίριση, ρακέτες. Έτσι, συνδυάζετε διασκέδαση με άθληση και περνάτε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά σας.
4. Σωστή διατροφή & πολύ νερό. Δώστε βάση στη σωστή διατροφή: ισορροπημένα γεύματα με αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι η σωστή επιλογή για το καλοκαίρι, κυρίως, για τα ενδιάμεσα γεύματα. Έτσι, καλό είναι να αποφεύγεται η υπερβολική χρήση σακχαρούχων τροφών ή άλλων υπερθερμιδικών γευμάτων. Μπορούμε να αφήνουμε τα παιδιά να διαλέγουν τα φρούτα που θέλουν και να ετοιμάζουν και από μόνα τους χυμούς, ειδικά τα μεγαλύτερα. Πολύ σημαντική είναι η συχνή κατανάλωση νερού, που πρέπει να είναι αυξημένη το καλοκαίρι, λόγω της μεγαλύτερης εφίδρωσης. Επίσης, μειώνεται ο κίνδυνος αφυδάτωσης που είναι αυξημένος τους θερινούς μήνες.
5. Έκθεση στον ήλιο. Τα παιδιά μπορούν πολύ εύκολα να «ξεχαστούν», ιδίως κατά το χρόνο παραμονής τους στην παραλία. Η εφαρμογή του αντηλιακού πρέπει να γίνεται και πριν την έκθεση στον ήλιο και να ανανεώνεται τακτικά. Καπέλο, γυαλιά ηλίου, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα είναι, επίσης, απαραίτητα. Να αποφεύγεται η έκθεση στον ήλιο μεταξύ των ωρών 11πμ και 4μμ, όπου έχουμε την πιο βλαπτική επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας.
6. Οι «εποχικοί εχθροί». Ιδιαίτερη προσοχή κατά τους θερινούς μήνες στα τσιμπήματα εντόμων αλλά και θαλάσσιων οργανισμών. Ιδιαίτερα τα άτομα με γνωστό ιστορικό αλλεργίας να είναι πάντα εφοδιασμένα με την κατάλληλη αντιαλλεργική αγωγή, προφυλακτική και θεραπευτική. Όλοι όμως να εφαρμόζουμε την εντομοαπώθηση και με συσκευές στο χώρο και με τακτική εφαρμογή στο σώμα μας κατάλληλων αλοιφών.
7. Οι κίνδυνοι τη θάλασσας. Τα μικρότερα παιδιά πρέπει πάντα να επιβλέπονται από ενήλικα και, ειδικά οι έφηβοι -που διακατέχονται από αυθορμητισμό -πρέπει να είναι προσεκτικοί και να μην υπερεκτιμούν τις ικανότητές τους. Επίσης, προσοχή στη χρήση των θαλάσσιων σπορ: φουσκωτά, θαλάσσιο ποδήλατο, κανό, θαλάσσιο σκι μπορεί να είναι πολύ ευχάριστα, αλλά να εγκυμονούν κινδύνους.
8. Οι ασθένειες του καλοκαιριού. Τροφικές δηλητηριάσεις από ακατάλληλα ή μη καλά συντηρημένα τρόφιμα, γαστρεντερίτιδες, εμπύρετες ιώσεις (που ευνοούνται συχνά από την υψηλή θερμοκρασία) λοιμώξεις λόγω τραυματισμών ή τσιμπημάτων εντόμων, ωτίτιδες κυρίως από χρήση πισίνας, χρειάζονται επίσης προσοχή. Ελέγχουμε την ημερομηνία λήξης των προϊόντων πριν καταναλωθούν από τα παιδιά, επιλέγουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς δραστηριότητες, ζητάμε άμεσα τη βοήθεια του ειδικού όταν χρειαστεί και, γενικά, κάνουμε ό,τι κρίνεται απαραίτητο ανάλογα με την περίσταση, για να προλάβουμε ή να αντιμετωπίσουμε σωστά το πρόβλημα που θα προκύψει.
9. Καλοκαιρινή εκπαίδευση. Μια καλή πρόταση για το καλοκαίρι είναι το διάβασμα ενός βιβλίου. Μπορούμε να παροτρύνουμε τα παιδιά να διαλέγουν μόνα τους τα βιβλία που αγαπούν και που θα τα πλουτίσουν σε εικόνες και γνώσεις. Πολλά καλοκαιρινά προγράμματα οργανώνονται, επίσης, για τα παιδιά από διάφορους φορείς, δημόσιους αλλά και ιδιωτικούς, όπως εκπαιδευτικά προγράμματα σε δημοτικές βιβλιοθήκες, καλοκαιρινές εκδρομές, επισκέψεις σε μουσεία, και φυσικά οι γνωστές σε όλους κατασκηνώσεις.
10. Ας έρθουμε πιο κοντά. Τέλος να μην ξεχνάμε ότι, το καλοκαίρι είναι η καλύτερη ίσως ευκαιρία για σύσφιγξη των ενδοοικογενειακών σχέσεων, για μια καλύτερη και πιο ουσιαστική επικοινωνία με τα παιδιά, ώστε να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο οι σχέσεις μας και να έρθουμε πιο κοντά. Μια επίσκεψη στον παππού και τη γιαγιά, μια εκδρομή στην εξοχή ή στο χωριό και οι οικογενειακές διακοπές είναι από τις καλύτερες αναμνήσεις του καλοκαιριού, που μας συντροφεύουν για μια ζωή.

who is who

Νίκη Διαμαντή - Μιχαηλίδη, παιδίατρος
Διεύθυνση Νοταρά 17, Κόρινθος
Τηλ: 27410 81587
Κιν: 6976 784219
e-mail nikmich4@otenet.gr