Lifestyle

Show_oreivasia_2_site
Lifestyle

Βασικός εξοπλισμός για την ορειβασία

Το φθινόπωρο θεωρείται από πολλούς η ιδανική περίοδος για να απολαύσει κανείς τη φύση. Η ορειβασία είναι για τους λάτρεις της τρόπος ζωής και η Ελλάδα προσφέρει πολλές επιλογές για πεζοπορία και αναρρίχηση. Μαγευτικά βουνά και φθινοπωρινά τοπία αναμένουν τους επισκέπτες τους, για να τους προσφέρουν όμορφες στιγμές και ξεχωριστές ορεινές διαδρομές.

Ο βασικός εξοπλισμός της ορειβασίας
Ορειβατικά άρβυλα: Πρέπει να συγκρατούν καλά το πόδι, να διευκολύνουν την κίνησή του και να είναι αδιάβροχα. Κυκλοφορούν στην αγορά διαφορετικά μοντέλα ανάλογα με το είδος της πεζοπορίας που θα κάνουμε, π.χ. σε βουνό με πάγο, σε μονοπάτι χωρίς χιόνια κλπ.
Γκέτες: Είναι από νάιλον και εφαρμόζουν πάνω από τις μπότες, για να εμποδίσουν το χιόνι να βρέξει τα πόδια μας. Είναι διαπνέουσες, ώστε να εξατμίζεται ο ιδρώτας του ποδιού.
Τζάκετ: Μας προστατεύει από τον άνεμο, τη βροχή και το χιόνι. Πρέπει να είναι ελαφρύ, αδιάβροχο και διαπνέον, επειδή στην ορειβασία ιδρώνουμε πολύ.
Ισοθερμικά: Περιλαμβάνουν μπλούζα, παντελόνι, εσώρουχα και κάλτσες. Είναι συνθετικά και συνήθως έχουν υποστεί αντιμικροβιακή επεξεργασία σε περίπτωση που χρειαστεί να τα φοράμε για αρκετές ημέρες.
Μπλούζα και παντελόνι fleece: Πρόκειται για ελαφρύ ρούχο από νάιλον που διατηρεί τη θερμότητα του σώματος. Το παντελόνι μπορεί να είναι fleece ή ειδικό κολάν.
Αξεσουάρ: Σε αυτά περιλαμβάνονται ο σκούφος, τα γάντια, τα γυαλιά ηλίου και τα μπατόν. Τα τελευταία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα όταν έχουμε πρόβλημα στα γόνατα ή μεταφέρουμε πολύ βάρος.
Σακίδιο: Τα ορειβατικά σακίδια ποικίλλουν σε μέγεθος ανάλογα με το είδος της ανάβασης. Σε μια πεζοπορία λίγων ωρών αρκεί ένα μικρό σακίδιο (χωρητικότητας 20-30 λίτρων). Αν πρόκειται για μια διήμερη εκδρομή με διανυκτέρευση σε καταφύγιο, τότε χρειαζόμαστε μεγαλύτερο σακίδιο (ώστε να χωράει μια αλλαξιά ρούχα, τρόφιμα και έναν υπνόσακο) χωρητικότητας 40-50 λίτρων.

6+1 χρυσοί κανόνες
1. Ενημερωνόμαστε λεπτομερώς για το βουνό στο οποίο θα ανεβούμε και τις ιδιαιτερότητές του. Μελετάμε τη διαδρομή και ελέγχουμε τον εξοπλισμό και τα εφόδιά μας πριν αναχωρήσουμε.
2. Φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί και ξεκουραστεί την προηγούμενη μέρα από την εξόρμησή μας, ώστε και να απολαύσουμε τη διαδρομή μας αλλά για να είμαστε και σε θέση να αντεπεξέλθουμε σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, αν προκύψουν.
3. Το βράδυ πριν την πεζοπορία αποφεύγουμε το πολύ και βαρύ φαγητό. Προτιμάμε τα τρόφιμα που απελευθερώνουν την επομένη ενέργεια (ζυμαρικά, πατάτες).
4. Φοράμε ρούχα με έντονα χρώματα για να είμαστε εύκολα ορατοί. Επίσης να έχουμε υπόψη ότι τα βαμβακερά ενδύματα μπορεί να είναι ζεστά αλλά κατακρατούν την υγρασία και καλό είναι να τα αποφεύγουμε. Όπως και τα κοντά παντελόνια και τα παπούτσια που δεν καλύπτουν τον αστράγαλο, ακόμα και αν είναι καλοκαίρι.
5. Προσέχουμε να μην προεξέχουν τα πράγματά μας από το σακίδιο, να μην κρέμονται κορδόνια και σχοινιά, καθώς υπάρχει κίνδυνος να τραυματιστούμε από αυτά.
6. Καλό είναι να έχουμε επίγνωση των ικανοτήτων και των ορίων μας και να κρατάμε πάντα αποθέματα δυνάμεων. Γι’ αυτό σε περίπτωση που νιώσουμε εξάντληση, σταματάμε αμέσως.
7. Σεβόμαστε το βουνό, δεν κόβουμε κλαδιά, δεν πλησιάζουμε φωλιές ζώων και δεν αφήνουμε σκουπίδια στο πέρασμά μας.

Ορειβατικοί σύλλογοι
Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται 91 ορειβατικοί σύλλογοι, για τους οποίους μπορούμε να ενημερωθούμε από την Ομοσπονδία Ορειβασίας (τηλ.: 210 3645904, site: www.eooa.gr).

Δες εδώ 4 υπέροχες ορειβατικές διαδρομές:

 

 

  • Σχετικά Θέματα