Διατροφή

Show_%ce%99%cf%83%ce%bf%cf%81%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b7_%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ae_%ce%ba%ce%b1%ce%b9_%cf%84%ce%bf%ce%bd_%cf%87%ce%b5%ce%b9%ce%bc%cf%8e%ce%bd%ce%b1!_2
Διατροφή

Tips για ισορροπημένη διατροφή και τον χειμώνα!

Τελικά, το ότι παχαίνουμε το χειμώνα είναι μύθος ή αλήθεια; «Οι περισσότεροι από εμάς δυστυχώς εμφανίζουμε μία αύξηση στο σωματικό μας βάρος τους χειμερινούς μήνες», επιβεβαιώνει η κ. Νατάσα Κολομβότσου, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος. Η αλλαγή της θερμοκρασίας μας οδηγεί, πολλές φορές αυτόματα, στη σκέψη «να φάμε, για να ζεσταθούμε». «Σε κρύες συνθήκες περιβάλλοντος, το ανθρώπινο σώμα πρέπει να προσαρμοστεί, για να διατηρήσει τη σωστή θερμοκρασία. Υπάρχει, λοιπόν, πιθανότητα να χρειαστεί να καταναλώσουμε μεγαλύτερες ποσότητες τροφής, ενδεχομένως και πιο λιπαρές. Παρόλα αυτά, εάν είμαστε κατάλληλα ντυμένοι, αν δεν μένουμε πολλές ώρες νηστικοί και αν διατηρούμε μία καλή θερμοκρασία στο περιβάλλον που περνάμε πολλές ώρες της ημέρας μας -όπως για παράδειγμα στον χώρο εργασίας μας ή στο σπίτι μας, δεν θα χρειαστεί να κάνουμε κάποια αλλαγή. Μπορούμε να ανταπεξέλθουμε βασιζόμενοι στις γνωστές μας διατροφικές συνήθειες», εξηγεί η ειδικός.

Όσα πρέπει να προσέξουμε...
Πώς μπορούμε να μην πάρουμε κιλά τον χειμώνα, χωρίς όμως να καταπιέσουμε τις επιθυμίες που, ενδεχομένως μας δημιουργεί η εν λόγω εποχή; «Να συνεχίσουμε μία καλή διατροφή στο πλαίσιο του μεσογειακού προτύπου, αποφεύγοντας τα πολλά λιπαρά, τα τηγανητά φαγητά και τα γλυκά, προσπαθώντας πάντα να μην καταπιεζόμαστε ως προς τις επιλογές μας. Το φαγητό είναι ωφέλιμο και είναι σημαντικό να το απολαμβάνουμε. Να μην ξεχνάμε να γευματίζουμε συχνά, χρησιμοποιώντας ως ενδιάμεσα γεύματα φρούτα και λαχανικά. Αν μας φαίνονται «κρύα» λόγω του χειμερινού καιρού, μπορούμε να εναλλάσσουμε τα ωμά με βραστά λαχανικά -σε ατμό ή σε λίγο νερό σε μορφή σούπας και τα ωμά φρούτα με φρούτα σε μορφή κομπόστας -χωρίς ζάχαρη.
Τα εποχιακά λαχανικά και φρούτα είναι πολύ ενδιαφέροντα: μήλα, αχλάδια, γκρέιπφρουτ, πορτοκάλια, ακτινίδια, ρόδια, σπανάκι, μαρούλι και γενικά πράσινα φυλλώδη, καρότο, λάχανο, κουνουπίδι, είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, που βοηθούν και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Να πίνουμε αρκετό νερό, που μπορούμε να το βρίσκουμε σε θερμοκρασία δωματίου ή και να το ζεσταίνουμε, προσθέτοντας λίγες σταγόνες από λεμόνι ή ακόμη και σταγόνες από κάποιο φρούτο που μας αρέσει για να το κάνουμε πιο δελεαστικό.
Σημαντικό είναι, επίσης, ανεξάρτητα από τις ώρες που είμαστε σπίτι, να τρώμε νωρίς το τελευταίο γεύμα της ημέρας και να αποφεύγουμε την υπερκατανάλωση αλκοόλ και ξηρών καρπών. Τέλος να συνεχίσουμε την φυσική δραστηριότητα, ανεπηρέαστοι από το κρύο και να κάνουμε καλό νυχτερινό ύπνο», καταλήγει η ειδικός.

Η συμβολή των συμπληρωμάτων διατροφής
«Θα μπορούσαμε με βάση πάντα μία ισορροπημένη διατροφή θερμιδικά και ως προς τις επιλογές των τροφίμων, να χρησιμοποιήσουμε σαν επιπλέον βοήθεια τα συμπληρώματα διατροφής, ανάλογα με τις εποχιακές μας ανάγκες -εφόσον είναι αυξημένες - και πάντα με την συμβουλή του ειδικού. Τα συμπληρώματα με χρώμιο, βοηθούν όσους έχουν την τάση να καταναλώνουν απλούς υδατάνθρακες-γλυκά. Η χρήση πολυβιταμινών ή και αντιοξειδωτικών, βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, στη διατήρηση της υγείας του οργανισμού και, άρα, στην διατήρηση της φυσικής κατάστασης, στην αποφυγή αισθήματος κόπωσης που συχνά οδηγεί στην υπερκατανάλωση υδατανθράκων και στη μειωμένη άσκηση. Τέλος, συμπληρώματα-λιποτροπικά βοηθήματα, μπορούν και τους χειμερινούς μήνες να συμπληρώσουν την προσπάθειά μας για διατήρηση του βάρους μας», τονίζει η κ.Κολομβότσου.

 

who is who

Κολομβότσου Νατάσα
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, PhD
Βουτσινά 99, Χολαργός
τηλ.: 6973204749
e-mail: kolomvotsoudiet@gmail.com