Παιδί

Show_paidikib
Παιδί

Διατροφικές ανάγκες των παιδιών: Ένας «οδηγός» για τους γονείς! – Mέρος Β’

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης του παιδιού και καθ'όλη τη διάρκεια ζωής του. Είναι σημαντικό λοιπόν τα παιδιά να τρέφονται σωστά και υγιεινά στην καθημερινότητά τους.
Παρακάτω θα βρείτε προτάσεις για υγιεινά σνακ και πώς πρέπει να γίνεται η κατανάλωση γλυκών:

Προτάσεις για υγιεινά σνακ στο σχολείο και το φροντιστήριο
• Σακουλάκια με ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα που θα έχουμε ετοιμάσει εμείς.
• Γιαούρτι (αν μπορούν τα παιδιά να το φυλάξουν σε κάποιο ψυγείο).
• Αλμυρά και γλυκά muffins. Στα muffins να βάζουμε πάντα αλεύρι ολικής άλεσης και φρούτα αν είναι γλυκά, ή λαχανικά και τυρί, αν είναι αλμυρά.
• Μπάρες δημητριακών. Καλό είναι να προτιμήσουμε κάποιες από τα καταστήματα βιολογικών τροφίμων ή να φτιάξουμε μόνοι μας.
• Αν στο σχολείο υπάρχει ώρα φαγητού, μπορούμε να ετοιμάσουμε μια ωραία σαλάτα, π.χ. από σπανάκι, στην οποία θα έχουμε βάλει και λίγη πρωτεΐνη (π.χ. κοτόπουλο ή αυγό).
• 2-3 κομμάτια από κάποια πίτα που έχουμε ετοιμάσει εμείς (π.χ. τυρόπιτα, σπανακόπιτα ή κολοκυθόπιτα), για να τα έχει μαζί του το παιδί.
• Ένα κομμάτι πίτσα με αλεύρι ολικής, σάλτσα ντομάτας, κασέρι και λαχανικά είναι ένα σνακ χορταστικό, γευστικό, με μεγάλη θρεπτική αξία. Δώστε στο παιδί μερικά κομμάτια παραπάνω, για να μοιραστεί με τους φίλους του. Θα κάνει πάρτι!
• Τοστάκια με γαλοπούλα και ψωμάκι ολικής άλεσης. Τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι πολύ ωφέλιμα για την υγεία και όσο νωρίτερα εξοικειωθεί το μικρό μας με αυτά, τόσο το καλύτερο!

Τι γίνεται με τα γλυκά;
Ένα ζήτημα που μονοπωλεί τις συζητήσεις των μαμάδων σχετικά με τη διατροφή των παιδιών τους είναι και ο αποκλεισμός ή όχι των γλυκών από τη δίαιτά τους. Αυτό που πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας είναι ότι δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα, δεν υπάρχει τρόφιμο επιβράβευσης και τρόφιμο τιμωρίας. Το γλυκό είναι καλό να υπάρχει, εφόσον το παιδί το επιθυμεί, καθημερινά στη διατροφή του, αλλά θα πρέπει να του μάθουμε ότι άλλο είναι το γλυκό, και άλλο το φαγητό, τονίζει ο κ. Ντούβλης. Χρειάζεται μέτρο και στα γλυκά. Ακόμα, όμως, και αν το παιδί έχει συνηθίσει να τρώει περισσότερα γλυκά από τα υπόλοιπα τρόφιμα, μπορούμε να εισαγάγουμε τα άλλα τρόφιμα ως κομμάτι των γλυκών. Αν, για παράδειγμα, το παιδί μας λατρεύει τις τούρτες, μπορούμε να φτιάξουμε μαζί του τούρτες και να βάζουμε μέσα πολλά φρούτα.

Παιδική παχυσαρκία
Το φαινόμενο της παιδικής παχυσαρκίας είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο τα τελευταία χρόνια. Κατά τον δρ. Ντούβλη, τα βασικά βήματα που πρέπει να κάνει ένας γονέας που διαπιστώνει πως το παιδί του έχει τέτοιες τάσεις ή γνωρίζει ότι υπάρχει ιστορικό στην οικογένεια, είναι τα παρακάτω:
• Η πρόληψη είναι προτιμότερη από τη θεραπεία. Προσέχουμε την ανάπτυξη του παιδιού, έτσι ώστε να αντιληφθούμε έγκαιρα κάποιες ανθυγιεινές τάσεις.
• Εάν χρειαστεί, συμβουλευόμαστε κάποιον ειδικό (π.χ. παιδίατρο ή διαιτολόγο).
• Ξεκινάμε μαζί με το παιδί μια αθλητική δραστηριότητα. Η βελτίωση στη φυσική του κατάσταση θα βελτιώσει και την υγεία του, ανεξάρτητα από τις αλλαγές στο βάρος του.
• Διδάσκουμε στα παιδιά να μπορούν να διαχειρίζονται το αίσθημα της πείνας και να ξεχωρίζουν πότε πεινούν και πότε τρώνε από πλήξη ή λαιμαργία.
• Τοποθετούμε τη διατροφή και την καλή φυσική κατάσταση στις προτεραιότητες της οικογένειας.

Δείτε τον διατροφικό οδηγό για γονείς πατώντας εδώ:

Who is who
Στέλιος Ντούβλης
Παιδίατρος
Δαγκλή 20, Πεύκη Αττικής
Τηλ.: 210 8020234
Κιν.: 693 7795996
E-mail: steliosdouvlis@gmail.com

 

  • Σχετικά Θέματα