Υγεία

Show_symboules
Υγεία

10 συμβουλές για... πιο ευλύγιστο σώμα

Το πέρασμα των χρόνων και ο καθιστικός τρόπος ζωής μας κάνουν πολλές φορές να αισθανόμαστε δυσκίνητοι, με μειωμένη ευλυγισία, ενώ νιώθουμε συνεχώς κουρασμένοι, χωρίς καθόλου ενέργεια.
Πρόκειται για το λεγόμενο «σφίξιμο των μυών και των αρθρώσεων», αν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε με μία φράση. Πώς θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε τις αρθρώσεις μας, προκειμένου να αποκαταστήσουμε τη χαμένη, από το πέρασμα των χρόνων ή την καθιστική ζωή, κινητικότητα και ευλυγισία τους;
Με μερικούς απλούς και εύκολους τρόπους, αλλά και με καλή διάθεση, μπορούμε να ανακτήσουμε την ευλυγισία μας και να δώσουμε ενέργεια στο σώμα μας.

1. Τεντωθείτε κάθε πρωί, πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι
Φτάστε μέχρι το σημείο που αντέχετε να τεντωθείτε, και όχι περισσότερο. Το σώμα σας είναι οδηγός, θα σας υποδείξει το σημείο στο οποίο θα έχετε αγγίξει το όριο. Το τέντωμα γενικώς ενισχύει τη στάση του σώματος, βελτιώνει την ευελιξία και το εύρος της κίνησης, χαλαρώνει τους μυς και τους τένοντες, ενώ μειώνει και τον κίνδυνο τραυματισμού μυών και αρθρώσεων.

2. Κρατήστε όρθια στάση σώματος
Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η στάση του σώματος στην καθημερινότητά σας. Όταν σκύβετε ή, κοινώς, καμπουριάζετε, η σπονδυλική στήλη πιέζεται, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ελαστικότητά σας. Όταν το σώμα βρίσκεται σε όρθια θέση τότε βοηθά στην διατήρηση της ελαστικότητάς σας.

3. Κάντε απλές ασκήσεις με τα χέρια και τα πόδια σας
Σταθείτε όρθιοι και κινήστε κάθε πόδι εναλλάξ μπρος-πίσω και τα χέρια πάνω-κάτω. Φροντίστε να κάνετε αρκετές επαναλήψεις. Εφαρμόζοντας τα παραπάνω σε τακτική βάση, η κυκλοφορία του αίματος θα βελτιωθεί, θα αποφύγετε τα συχνά μουδιάσματα και θα δείτε τη χαμένη σας ευλυγισία να κάνει την επανεμφάνισή της.

4. Επικεντρωθείτε στα σημεία όπου νιώθετε μεγαλύτερη δυσκολία κατά την κίνηση
Αν υπάρχει ιδιαίτερη δυσκολία σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος, συμβουλευτείτε έναν εξειδικευμένο γιατρό. Έτσι, θα μπορέσετε να εστιάσετε σε αυτά τα σημεία, εφαρμόζοντας τις κατάλληλες για εσάς ασκήσεις που θα προτείνει ο ειδικός.

5. Κάντε διαλείμματα στην εργασία σας
Εάν η εργασία είναι κυρίως καθιστική, φροντίστε να σηκώνεστε από το κάθισμά σας σε τακτά χρονικά διαστήματα και να περπατάτε. Το να μένουμε καθημερινά καθιστοί για πολλή ώρα μπορεί να δημιουργήσει καμπούρα στην πλάτη, καθώς η σπονδυλική στήλη δεν βρίσκεται σε ευθεία, μούδιασμα ή σπασμούς, ακόμα και δισκοπάθεια. Μια μικρή «βόλτα» στο γραφείο θα βοηθήσει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, αλλά και στο να μην ατονήσουν οι μύες.

6. Τεντώστε τα άκρα σας
Ανοιγοκλείστε τα δάχτυλα των χεριών και των ποδιών σας αρκετές φορές. Οι ασκήσεις αυτές θα σας βοηθήσουν να νιώθετε ξεμούδιαστα και ανάλαφρα τα άκρα σας.

7. Ελέγξτε το σωματικό σας βάρος
Αν φροντίζετε η διατροφή σας να είναι υγιεινή και να τροφοδοτεί τον οργανισμό με όλα τα θρεπτικά στοιχεία που έχει ανάγκη, διατηρώντας το σωματικό σας βάρος σε φυσιολογικά επίπεδα, εκτός από την καλή σας διάθεση, βοηθάτε και το μυοσκελετικό σας σύστημα να λειτουργεί χωρίς δυσκολίες.

8. Καταναλώστε αρκετά υγρά
Πιείτε άφθονο νερό ημερησίως. Το νερό είναι ευεργετικό γενικότερα. Πιο συγκεκριμένα, όμως, η συγκέντρωση αλάτων στον οργανισμό λόγω μειωμένης πρόσληψης νερού, προκαλεί προβλήματα που έχουν σχέση με την οσφυαλγία και, κατά συνέπεια, τη γενικότερη ευλυγισία του σώματός σας.

9. Βγείτε μια βόλτα στον ήλιο
Μέσω της έκθεσής σας στον ήλιο, βοηθάτε τον οργανισμό σας να δημιουργήσει βιταμίνη D, τη λεγόμενη «βιταμίνη του ήλιου», η οποία είναι πραγματικά ευεργετική για τα οστά. Τα άτομα με περιορισμένη έκθεση στον ήλιο πρέπει να περιλαμβάνουν τη συγκεκριμένη βιταμίνη στη διατροφή τους ή να λαμβάνουν συμπληρώματα διατροφής στην δοσολογία εκείνη που καλύπτει επαρκώς την ποσότητα που χρειάζονται.

10. Χαμογελάστε και κάνετε θετικές σκέψεις
Είναι σημαντικό να μην ξεχνάτε ποτέ αυτά τα δύο «φάρμακα», τα οποία κάνουν θαύματα στην ψυχή, αλλά και στο σώμα!

 

who is who

Δρ. Διονύσιος Γ. Χιώνης
Ορθοπαιδικος
• Ιατρείο Ν. Φιλαδέλφειας: Δεκελείας 138-140
• Ιατρείο Αμαρουσίου: Νερατζιωτίσσης 11
Κιν.: 693-2343465
e-mail: denischionis@hotmail.com