Υγεία

Show_kathistiki-zoi-2
Υγεία

Kαθιστική ζωή: Πως μπορείτε να την βελτιώσετε;

Είναι αρκετή μόνο η σωστή διατροφή;
Τα τελευταία χρόνια, η παθοφυσιολογία των καρδιαγγειακών νοσημάτων σχετίζεται με τη χρόνια φλεγμονή. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι μια πληθώρα θρεπτικών συστατικών αντιμετωπίζουν τις φλεγμονές, με αποτέλεσμα να προστατεύουν κατά κάποιον τρόπο την καρδιά.
Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που βρίσκονται στα μούρα, το αβοκάντο, τους ξηρούς καρπούς, τον ανανά, το ελαιόλαδο, το σκόρδο, το πράσινο τσάι, τον λιναρόσπορο και τα λιπαρά ψάρια, έχουν ευεργετικές δράσεις για την υγεία της καρδιάς, αναφέρει ο ειδικός. Επίσης, μια διατροφή με μειωμένα κεκορεσμένα λιπαρά μειώνει τους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση της στεφανιαίας νόσου.
Ωστόσο, το καλύτερο είναι η σωστή διατροφή να συνδυάζεται και με άσκηση, ας είναι και μέτριας έντασης. Κι αυτό διότι, τελικά, αυτός ο συνδυασμός αποτελεί και την ισχυρότερη ασπίδα προστασίας για την υγεία μας.

Καθιστική ζωή και πεπτικό σύστημα
Φαίνεται ότι υπάρχει συσχέτιση της καθιστικής ζωής με το πεπτικό έλκος, τη γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση (ΓΟΠΝ), τη δυσπεψία και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, ενώ κάποια συσχέτιση παρουσιάζεται και με τον καρκίνο του παχέος εντέρου, σημειώνει ο Δρ. Τριανταφυλλάκης, σχολιάζοντας ότι οι πρόσφατες νευροβιολογικές μελέτες και η μελέτη του μικροβιώματος έχουν αποκαλύψει ένα σύνθετο σύστημα επικοινωνίας μεταξύ εγκεφάλου και πεπτικού συστήματος.
Η σεροτονίνη, μια νευροδιαβιβαστική ουσία που σχετίζεται με το αίσθημα ευχαρίστησης, βρίσκεται σε μεγάλα ποσά στον εντερικό σωλήνα. Γι’ αυτό και στα άτομα που κάνουν έντονη καθιστική ζωή, παρουσιάζοντας παράλληλα αυξημένο άγχος, παρατηρούνται διαταραχές, όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου – σπαστική κολίτιδα. Σε αυτή την περίπτωση, κρίνεται σημαντική η ενίσχυση του μικροβιώματος για καλύτερη υγεία του εντέρου, μέσω λήψης προβιοτικών (προϊόντα ζυμώσεων), όπως το κεφίρ και το γιαούρτι. Επιπλέον, ωφέλιμες θεωρούνται οι πίκλες, το ψωμί με προζύμι, το λάχανο τουρσί, καθώς και άλλες τροφές πλούσιες σε προβιοτικές φυτικές ίνες και ανθεκτικά άμυλα.

Βασικά βήματα πρόληψης
Η πρόληψη είναι προτιμότερη της θεραπείας. Προς αυτήν την κατεύθυνση, λοιπόν, ο ειδικός προτείνει:
• Τακτική άσκηση
• Απώλεια βάρους, εφόσον απαιτείται
• Υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών διατροφής
• Ελάττωση του στρες
• Περιορισμός της κατανάλωσης αλατιού
• Περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ
• Διακοπή καπνίσματος
• Χρήση εργονομικού καθίσματος.

Δείτε ποιές είναι οι επιπτώσεις της καθιστικής ζωής πατώντας εδώ:


who is who
Δρ. Tριανταφυλλάκης Παναγιώτης
Γενικός οικογενειακός ιατρός
Ο Δρ. Παναγιώτης Τριανταφυλλάκης είναι γενικός οικογενειακός ιατρός. Γεννήθηκε στις 22 Ιουλίου του 1979 και είναι απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής Βουκουρεστίου.
Από το 2009 έως το 2013 διετέλεσε Ειδικευόμενος Γενικής Ιατρικής στο Νοσοκομείο Μεσολογγίου, ενώ την περίοδο 2007-2008 υπήρξε ιατρός της ποδοσφαιρικής ομάδας ΕΑΜ. Το 2007 διετέλεσε ιατρός αγώνων στην Ομοσπονδία Πρωταθλήματος Πόλο.
Είναι μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας, καθώς και του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών.
Από τον Οκτώβριο του 2013 διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο στο Περιστέρι (Δελφών 18).
Τηλ.: 210-5744747 και 6945371948
e-mail: triantafyllakispanos@gmail.com